Leveransvillkor

När du handlar hos oss ingår alltid moms. Vi levererar alla produkter i samarbete med speditörer som Posten och Schenker. Notera att vi, förutom till Gotland, inte kan leverera till adresser som kräver båttransport inom Sverige.

Leveransbekräftelse

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager.

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.

Frakt – Större produkter

Större produkter levereras normalt sätt med Postnord i hela Sverige. När produkten/produkterna har anlänt till  Postnord aviseras du per telefon om leveransdag samt tidsfönster.  Postnord aviserar även ca 30 minuter innan leverans för att säkerställa att du är hemma. Leveransen sker på vardagar, normalt mellan kl. 08.00 och 21.00. Produkterna levereras till porten om du bor i lägenhet och fram till tomtgräns om du bor i hus, eller så nära port eller tomtgräns som en lastbil kan köra eller till närmaste ombud för avhämtning. Observera att det är upp till speditören att föreslå tid för leverans och att tidsförslaget kommer att bestå av ett intervall om 3 timmar (exempelvis kl. 08.00–11.00).

Leverans till privatperson levereras alltid till närmsta postombud.

Hämta själv i butik

Om du inte har möjlighet att vara hemma och passa speditörernas leveranstider kan du välja hämta varan hos närmaste aviserade ombud. 
När du väljer Hämta själv i butik betalar du dina produkter med önskat betalningssätt i webbshopens kassa. Efter att din order har tagits emot skickas produkterna internt från vårt centrallager till butik.  Observera att vi skickar ett e-postmeddelande samt ett SMS till dig så fort produkterna är framtagna och redo att hämtas, så att du inte åker ut i onödan. Observera att ordern återgår till vårt centrallager 14 dagar efter du mottagit första avisering.

Ej uthämtad beställning

Beställning som ej hämtas ut från postombud återbetalas med avdrag för faktisk fraktkostnad plus hanteringsavgift för närvarande 350kr inkl.moms. Ej uthämtade beställningar i butik återbetalas efter 14 dagar med avdrag för hanteringsavgift på 350kr inkl.moms för beställningar upp till 5000kr inkl.moms för beställningar över 5000kr inkl.moms är hanteringskostnaden 10% av beställningsvärdet.

En karta som hjälper dig att hitta vår butik, finns under rubriken Butik.